2011. április 15., péntek

Cherry, hanbok, KTX


Egyszerűen nem bírtam továbbmenni. Szigorú beosztású napi programtervezet ide vagy oda, ottragadtam a Jamsilnál. És az csak egy szimpla lakótelepi parkoló volt! Telis de teli hófehér virágfelhőbe borult cseresznyefás sétányokkal. A vakító fehérséget itt-ott szépséges téglalap alakú, piros-kék koreai lampionokkal dobták fel. Az ember csak mászkált fel s alá, révült mosollyal a szája sarkában, mert olyan jóleső volt. 


Egész Szöul Cherry Blossom  (Cseresznyevirágzás) lázban ég, és gondolom, egész Ázsia is. "It happened too fast." - mondta a szlovák barátnőm, és igen, mindössze pár nap alatt pattantak ki a gyűrött fehér szirmocskák. Olyan meseszép, mintha a fák menyasszonya tobzódna büszkén habos ünnepi ruhájában. Emiatt a mesebeli hangulat miatt álltam le a Seokcho tónál is, és folytam bele a pompázatos promenádot ünneplő embermasszába. Mindenki nevetett, sétált, fényképezett. Idilli volt a hangulat, mintha nem is létezne rossz a földön, csak ez a habkönnyű, tiszta és szép világ. Betelhetetlen volt a látvány. 


No de dolgom volt, mentem az Insadongba, a tradicionális bevásárló utcába, ahol hanbokban  lehet fényképezkedni. Régi romantikus álmom volt a nők gyönyörű népviseletét magamra venni és megörökíteni. Nagyon kedves volt a fotográfus lány, felajánlotta, hogy a saját gépemmel is készít képeket - ez bónusz a műteremben. Őszintén méltattuk egymás országát, és megegyeztünk, hogy én szívesen élnék Koreában, ő meg Magyarországon. /Döbbenet, de komolyan is gondolta. Én is. Kár, hogy nem létezik ilyen nagy volumenű csereprogram az államok között./ 

Már alkonyodott, amikor hirtelen elhatároztam, - hiszen nincs több időm - hogy szeretnék utazni a KTX-en.  Csak annyit tudtam, hogy a Seoul Station-nél is van megállója. Odamentem, és megkérdeztem, mikor megy a következő vonat és mi az első település, ahonnan még van esélyem visszajutni a fővárosba. 20:00, Cheonan-Asan, na, oda kértem jegyet. Infantilis öröm fogott el, amikor megláttam az elegáns járművet, amire egyébként  nagyon büszkék a koreaiak, akárcsak a metrójukra. Utazni a KTX-en, végre valahára, pompás érzés volt. A vonat úgynevezett "super high speed", 300 km/h-ra van kalibrálva. Ahogy hátradőltem a hátrahajtható kényelmes székben, szinte észrevétlenül suhant 305 km/órával, ez volt a maximum, amivel mentünk - mutatta a kis óra a képernyőn az utasoknak. A vonat belülről is csinos, olyan okosságok vannak rajta, mint internet hozzáférés, publius net, telefon töltési lehetőség, szoptató szoba, ital automaták. A személyzet udvarias, kétszer hajolnak meg az utasok felé; amikor bejönnek és amikor kimennek. A jegyemet senki nem ellenőrizte. 


Cheonan-Asan bizonyára klassz hely, de én nem láttam belőle semmit, mert vonatfordultával jöttem vissza Szöulba. Cherry blossom, hanbok, KTX: kipipálva a koreai bakancslistáról. :)

6 megjegyzés:

  1. Mira ez gyönyörűűű!És amúgy "ők" rendes cseresznyefák, olyanok mint az itthoniak, gyümölccsel meg minden, vagy dísz cseresznyefák?
    Mira nagyon szép vagy abban a ruhában!Te is meg a lányod is olyan egzotikus szépek vagytok számomra, és ez most nem nyalizás vagy ilyesmi, hanem tényeket közlök!:)

    VálaszTörlés
  2. Jó hosszú a vonatszerelvény.

    A cseresznye meg szerintem díszcseresznye. A termését talán nem is lehet megenni. Pedig jó kis termést lehetne betakarítani a telepről.

    VálaszTörlés
  3. Igen, ez díszcseresznye, sajnos, tök lelkes voltam tavaly tavasszal, hogy hurrá, nyáron majd olcsón kapható lesz, de jött a pofáraesés:S. Én is meg fogom nézni Yeounido szigetét, de a campusunk most csodálatos :))).
    Ami a hanbokot illeti, nekem is nagyon tetszik, bár még sosem próbáltam, de nyáron arra is sort kerítek :))).

    VálaszTörlés
  4. @Mariann: nem is tudom, hogy terem-e rajtuk gyümölcs.. :) Milyen furcsa, hogy még nem is voltam itt gyümölcsterméskor. Kézeld, ma láttunk sok szép szilvafa virágot is, rózsaszínűt, elhanyagoltat, és elhatároztuk, hogy alapítunk "Plum Blossom Festival" ünnepet is. Tényleg eszelős tobzódás van most virág fronton itt, és egész Ázsiában. :) Köszönöm a kedves szavakat, Manna!

    VálaszTörlés
  5. @Évi: csak most olvastalak, hogy ez csak díszcseresznye. Tényleg eszembe sem jutott.. Tudod, ma megjártuk a Yeouido-t is, és őszintén mondom, hogy a legcsodálatosabb élmény a Jamsilnál lévő Seokcho tavi cseresznyevirágok látványa volt. Ha gondolod, nézz el oda is.

    VálaszTörlés
  6. @Kal-Cit: jó hosszú, én is azt néztem. És tele volt. Aznap éjjel átrobogott (fénysebességgel átsuhant) a peronon egy másik KTX, és gondoltam, megörökítem... hát mire sikerült előbányászni a gépet, már ott sem volt. :)

    VálaszTörlés